Jdi na obsah Jdi na menu
 


15. 12. 2016

Reklip

Dívat se na videoklipy byla v devadesátých letech stejně taková zábava jako sledovat reklamy. Říkejte si co chcete, mě to bavilo a baví. Měla jsem ráda oboje. Už od malička jsem věděla, na co která reklama je, uměla je doslovně citovat, a vždy mě mrzelo, když původní dlouhou verzi zkrátili do kratší. Nechápala jsem, jako malá, proč. Ani proč ty reklamy naši přepínají. Dnes jsem bez televize a reklamy na mě vyskakují hlavně na internetu. Musím se přiznat, že tam mě nebaví. No...to není úplně správný výraz. Tam z nich mám chuť ubližovat malým štěňátkům. Hraju s nimi hru, jak rychle je po limitu, který kvůli marketingovým sadomasochistickým choutkám musím přetrpět, stihnu vypnout. A pak, že reklama není škodlivá, ale zpět k tématu.

Videoklipy byly vždycky cool nebo nové, zajímavé. Dokázali Vás upoutat, pobavit, rozesmát, roztancovat... a přitom se tam nemuselo dít nic, a nebo stále to samé. Dnes jsou videoklipy, stejně jako reklamy, spíše doménou internetu. Soutěží v počtu shlédnutí a kliknutí a komentářů ....A musím bohužel konstatovat, že se z nich staly ty moje, kdysi oblíbené, dnes zatracované reklamy.

To není nic nového pod sluncem. Nebudu se tu tvářit, že jsem objevila Ameriku. To se děje už dlouho. A je to znát čím dál tím více. Mě to poprvé došlo u videoklipu Pussycat dolls - Jai-ho (nebo tak nějak). Je to písnička k filmu Milionář z chatrče. Nechápala jsem, proč se tam ta pěkná bruneta honí s kameramanem v tramvaji, ale skousla jsem to. Nechápala jsem, proč ty načesané slečny za ní nezpívají také...ale budiž, komparz se hodí. A pak to přišlo. Záběr na jednu z "princezen" jak drží telefon. Úplně mimo kontext. Reklama, co se ani nesnažila se schovat. A v tom videoklipu to zůstane navždycky!!!

Chápejte, reklamu před pořadem, nebo překrývající článek, můžete vypnout. Ale tohle z toho klipu už nedostanete. Navždy bude toto kulturní minidílko obsahovat reklamu. A trend pokračuje. Nejen telefony, ale auta, spousta šatů, bot, doplňků. Už to není o hudbě a o umění. je to o reklamě. Zpěvačky a zpěváci světového věhlasu nahradily dokonale upravené paní posedlé čistotou toalety. Rozdíl je jen v tom, že tyhle celebrity nabízejí dražší bebechy. Už  z toho nejde radost, ale snaha vydělat prachy. Velký prachy. Výsledkem je nudný videoklip a nudná reklama. 

A to je smutný příběh, jak mé dvě dětské radosti sloučením v reklip zničili jedna druhou. 

P.S. Příště o tom, jak se videoklipy skloubily s....

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář